İnternet teknolojisinin hayatımıza yaptığı hızlı giriş, kaynakların genişlemesi ve kolay ulaşılabilir olmasıyla beraber iş dünyasındaki tüm taşları yerinden oynattı. Tüm dünya küçük bir global köye dönüştü. Moda tasarım endüstrisi de bu yolla inanılmaz bir hızla gelişmeye başladı. Bu durumda yeni bir manzara ortaya çıktı. Artık her genç kız kendi ülkesinde hakim olan moda trendlerini kolayca takip edebilir hale geldi ve bu konudaki bilgileri yaşıtlarıyla eşitlenmeye başladı. Bu akımdan etkilenen diğer grup ise genç yaştaki erkekler oldu. Onlar da çekici ve farklı görünmek istedikleri için moda trendlerini yakından takip ederek tüm yeni aksesuar ve kıyafetlerden haberdar olmaya başladılar.

Genç kızlar ve çalışan kadınların yanı sıra ev hanımları da internetle gelişen moda dünyasıyla ilgileniyorlar ama farklı bir perspektiften. Onlar da kendileri gibi daha çok ev toplantılarında ya da katıldıkları dernek yemeklerinde hangi elbiselerin tercih edildiğini merak ediyor ve alışverişlerini bu yönde yapıyorlar. Özellikle Türkiye’de bu trend yaygınlaşmaya başladı. Evinde interneti ve bilgisayarı olan her kadın artık kendilerini ilgilendiren moda kıyafetleri yakından takip edebiliyor.

İnternette, neyin neyle giyileceğine dair bilgiler içeren moda blogları ve sitelerin artması ve satışların rahatlıkla yapılabilir olması, her yaştan kadını içine alan bir dünya yarattı. Kendilerine ait araçları olan kadınlar bile alışveriş merkezlerinde park yeri aramayı ve kalabalık mağazalarda gezinmeyi bıraktılar. İndirim zamanları itişe kakışa yapılan alışverişler bitmeye başladı. İnternetin sağladığı kolaylıkla istedikleri renk ve bedende kıyafetlere erişebilen herkes vakit kaybetmeden ve evden çıkmalarına gerek kalmadan alışveriş edebilir ve indirim zamanlarını kolaylıkla yakalayabilir.

Teknolojideki gelişmeler internet sitelerini geliştirdikçe her sayfada karşılaşılan reklamlar da kaçınılmaz oldu. Herhangi bir sitede gezinirken bir anda göze çarpan hareketli reklamlar bir tıklamayla insanları kendi dünyalarına çekmeye başladı. Hiç akılda yokken sitelere ulaşımın kolaylığıyla yapılan gereksiz ayakkabı ve kıyafet alışverişleri de artmaya başladı. Mağazalardaki mankenlerin üzerinde görüp hevesle denenen kıyafetlerden hemen vazgeçme şansı varken, internetten alınan ürünlerden vazgeçmek neredeyse imkansız hale geldi. İnsanlar üzerlerinde gördüklerinde onlardan  hoşlanmasalar da geri göndermekle uğraşmayı pek fazla tercih etmiyorlar.

Teknolojinin bu kadar hızlı gelişmesi daha hangi yenilikleri de beraberinde getirir bilinmez ama moda dünyasının değişmeyen tek kuralı var: her şeyin her an değişebileceği gerçeği…