Tasarım ve Yazılım

Kullanıcı Dostu Arayüz Tasarımı İçin Yapılması Gerekenler

Kullanııcı Arayüz Tasarımı

Eğer oluşturduğunuz kullanıcı arayüzünün aynı zamanda kullanıcı dostu olmasını da istiyorsanız dikkat etmeniz gereken kriterler ve kendinize sormanız gereken sorular var. Tasarladığınız arayüzün optimizasyonun da kullanıcı görüşlerini baz alarak yaptığınız değişiklikler, arayüzün daha kaliteli ve daha “kullanışlı” olmasını sağlar.

Kullanıcıların Tecrübe Seviyesini Temel Alın

Arayüz tasarımınızda, kullanıcı profilinizi iyi tanımanız gerekir. Üstelik bu profilde tek tipten kullanıcı olmadığını, çeşitlilikler olduğunu da bilmelisiniz ve buna göre çözümler üretmelisiniz. Eğer arayüzünüzü, hitap edeceği kitleyi bilmeden tasarlarsanız bu durumda elde edeceğiniz sonuçta eksik olacaktır. Çözüm olarak analizlerin arttırılması en iyi seçenek olarak karşımıza çıkıyor.

Arayüz Beklentileri Karşılıyor Mu?

Hedef kitleyi iyi analiz ettiğiniz anda, arayüzde ihtiyaçları olabilecek özelliklerin de neler olduğunu anlarsınız. Bu özellikleri onların kolay erişebileceği şekilde gruplamanız gerekir. Ayrıca ihtiyaçları olmayacak veya nadiren kullanacakları özellikleri de kafa karıştıracak şekilde konumlandırmamalısınız.

Arayüzün Kullanımı ve Temelde Hedeflenen Arasındaki İlişki Ne Düzeyde?

Arayüz yapımında temel hedefi iyi anlamalı ve kullanımda gereksiz zorunlu adımlardan uzak durmalısınız.

Arayüz İşe Yarayacak Mı?

Arayüzde kullanıcı geri bildirimleri, ara yüzün şekillenmesinde büyük önem taşır. Kullanıcılardan geri bildirimler alırken, hakkında bilgi edinmek istediğiniz özelliklere ilişkin sorularınızı direkt ve kafa karışıklığına yol açmayacak şekilde yönlendirmeniz gerekir. Sonraki süreçteki güncellemeleriniz ise ara yüzün kullanıcı dostu olma konusundaki gelişimini gösterecektir.

Yorum Yap