Özellikle akıllı telefon kullanım oranının artması ile birlikte sosyal medya içerikli platformlar hızla büyümüş ve her geçen gün sahip olduğu yeni kullanıcıları ile büyümeye devam etmektedir. Burada özellikle mobil kullanımın altını çizmek gerekir çünkü günümüzde daha çok tercih edilen akıllı telefonlar için neredeyse olmazsa olmaz niteliği taşıyan bu uygulamalar toplumun genç kitlesi başta olmak üzere her kesiminden insanın kullandığını söyleyebiliriz.

Bu durum aynı zamanda internet ortamındaki girişimci ve markaları da harekete geçirmiş, yeni ve farklı reklam modelleri ile sunmuş oldukları ürün yada hizmetleri çok daha kolay bir şekilde hedef potansiyel müşteri kitlesine ulaştırmayı başarmıştır. Bu aşamada kullanılacak reklam modelleri ve içeriğin önemi bulunuyor.

Instagram size farklı reklam seçenekleri sunuyor;

Instagram gibi görsel ağırlıklı bir sosyal platformu ele aldığımızda, sizlere sunulan reklam modelerinin çeşitli olduğunu söyleyebiliriz. Elbette ki bu durum büyük bir avantaj çünkü bu sayede sunulacak reklam ürünü yada hizmeti için en uygun modeli tercih edebilirsiniz.

Instagram üzerinde daha şimdiden Türkiye’nin önde gelen markaları reklamlarını yayımladı bile. Öyleyse Instragram reklam modelleri ve nasıl reklam verilir bunları adım adım ele alalım.

Reklamverenler ve işletmeler açısından Instagram;

Öncelikle marka ve işletmeniz açısından genel bir değerlendirme yapmak gerekirse; Instagram tıpkı Facebook’un uyguladığı benzer bir reklam politikasına sahiptir. Öyle ki hemen hemen tüm işletmeler için reklam çözümleri üretmeye odaklı bir anlayış ile reklam modelleri ve hizmeti sunulmaktadır. Dolayısıyla büyük ölçek diye tabir edilen bir işletmeye sahip olmasanız bile sahip olduğunuz marka ve kimliğinizi en iyi bir şekilde ifade edebilecek reklam modeli tercih etmeniz hiç de zor değildir!

 Instagram Sponsored

Instagramda nasıl reklam verilir?

Instagram üzerinde relam verebilmek için öncelikle Facebook hesabınızın olması gerekiyor. Instagram üyeliği şart değil çünkü Facebook geliştirici araçlarından birisi olan reklam geliştirme aracının kullanımı ve bu sayede ilgili Instagram reklam modelinin ortaya çıkarılması için yeterlidir.

Facebook geliştirici araçları arasında bulunan reklam geliştirme aracını bir diğer ifadeyle Facebook Reklamları API’si olarak da belirtebiliriz. Rehber niteliğinde bir dökümün sunulduğu bu araç ilgili ürünün yada hizmetin türüne göre geliştirilebilir reklam seçeneklerini ayrıntılı bir şekilde geliştiriciye sunmaktadır.

Dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli etken ise her ne kadar Instagram üzerinde bir reklam yayımlamak için sadece bir Facebook hesabı yeterli olsa da; ilgili reklam modelinin özelleştirilmesi için gerekli seçenekler ve daha iyi bir reklam kontrolünün sağlanması için business Facebook Business Manager’e bir adet instagram hesabını eklemeniz gerekiyor.

Bu aynı zamanda ilgili reklam modelinin kullanıcı için özelleştirilmesi anlamına gelir ki bu sayede ürün ve hizmet satış performansı istenilen düzeyde yükseliş gösterir. Buna ek olarak bir reklam raporlama sisteminin de bulunduğunu unutmayın.

 Instagram Reklam

Instagram reklam çeşitleri nelerdir?

  • 30 saniyelik reklam videosu,
  • Görsel reklam
  • Marquee yöntemi (büyük kitlelere ulaşabilmek için son derece etkili bir reklam modeli)

Ek olarak güzel bir reklam tasarımının son derece önemli olduğunu belirtmeliyiz. Bunun için Facebook reklam klavuzu son derece faydalı bir bilgi kaynağıdır.