Sınavlar her zaman herkesin hayatının önemli bir parçası olmuştur. Kelimeyi genel olarak değerlendirdiğimizde hayatımız hep küçük ve büyük seçimlerin olduğu, sonuçlarının hayatımızı dolaylı ya da doğrudan etkileyeceği ortaya çıkıyor. Biz istesek de istemesek de hayatımızın her alanı sınavlarla dolu. Sınavları kendimiz için zorluktan çok bir eşik olarak görmeli ve sınavları her zaman lehimize çevirmeliyiz. Sınavlardan kaçmak gibi bir durum söz konusu bile olamaz. İşte bu yüzden hayatımızdaki sınavların belirli bir parçası olan ve eğitim hayatımızın kilit taşı olan kısımlarında sizlere süreci daha iyi değerlendirmenizi sağlayacak ipuçları sunacağız.

Sınav öncesi ne yapmalıyız, nasıl davranmalıyız; gelin bu sorulara hep beraber aydınlık bir yolda çözüm bulalım.

Sınavınıza 1 ay kala kendimize güvenmeli, korkmamalı ve sınavın nasıl geçeceğinden ziyade sonuçlarıyla hayatımızı nasıl yönlendireceğiz onu düşünmeliyiz. Sınav sürecinin her aşamasında sabırlı ve sakin olmalı, rahatlamalıyız. Ancak rahatlık konusunu asla abartmamalı ve derslerimizden geri kalmamalıyız. 1 aylık süreç için bizi zorlayan konuları tekrarlamalı, rahatça anladığımız ve yapabildiğimiz konulardan artık uzak durmalıyız. Yolumuzdaki küçük taşları değil, yorulduktan sonra kaldıramayacağımız büyük taşlara yönelmeliyiz. Planlı çalışmalı, belirli saatlerde konu çalışmalı ve diğer saatlerde ise konu ile ilgili ayrıntılı çözümlere başvurmalıyız. Konuya hakim olduğumuza inandıktan sonra ise artık testleri çözmeye, hatta onları çerez gibi yemeye başlamalıyız.

Son 1 ayda asla şimdiye kadar yaptığımız soru çözüm planını bozmamalı, alıştığımız yöntemlerden devam etmeliyiz. Zaman bu konuda kilit anahtarıdır, onu iyi kullanmayı öğrenmemiz gerekiyor artık. Konulardaki püf noktaları öğrenmeli ve öğretmenlerimizi bu süreçte rahat bırakmamalıyız; teneffüslerde peşlerinde koşmaktan çekinmemeliyiz. Bu yaptıklarımızın faydasını görmemiz içinse sadece 1 ay beklememiz yeterli.

Son 1 aylık süreçte vücudumuzun biyolojik dengesini bozmamalı, uyku saatlerimize önem göstermeliyiz. Ders veya başka herhangi bir sebepten dolayı asla uyku düzenimizi bozmamalı, düzenli uykunun zihin için önemini ve başarımız için kilit noktalardan olduğunu unutmamalıyız.

Stresli bir dönem geçirebilirsiniz, bu dönemde pek çok sorunlar yaşayabilirsiniz. Ancak bu sorunları asla büyütmemeli ve herhangi bir uzman ya da anlayışlı bir aile bireyinden yardım istemelisiniz. Alacağınız psikolojik destek sizin için çok faydalı olacak ve hayatınızı sınav sonrası düzenlemenize de yardım edecektir.

Beslenmenize dikkat etmeli, bünyenizde ağır etkiler yaratabilecek yiyeceklerdense dengeli ve düzenli beslenmeye önem vermelisiniz. Günde 3 ana ve 3 ara öğünü düzenli şekilde yemeniz zihinsel ve bedensel açıdan sizi zirveye taşıyacaktır. Ayrıca bu alışkanlığı kazanmanız tüm hayatınız boyunca faydalı olacaktır, yaşam kalitenizi ve sürenizi de uzatacaktır.

Her gün düzenli yürüyüşler yapmalı, sevdiğiniz aktivite ve kişilere de vakit ayırmalı; bir süreliğine olsa da sınav sürecinden uzaklaşmalısınız. Sohbetlerde sınavla ilgili sıkıcı ve gerici konulardan mümkün olduğunca uzak durmalı, bunların canınızı sıkmasına izin vermemelisiniz.

Unutmayın ki hayat sadece sınavlardan ibaret değildir. Tüm öğrencilerimize başarılar dileriz.